ფოთში კატარღების შეკეთება და მშენებლობა დაიწყო
90-იან წლებში ფოთის მრეწველობის გიგანტებს, გემთმშენებელ და ჰიდრომექანიზმების ქარხნებს მძიმე პერიოდი დაუდგათ. მიუხედავად მათი ამუშავების პერიოდული მცდელობებისა, მომარაგებასა და პროდუქციის გასაღებაში წარმოქმნილმა პრობლემებმა საბოლოოდ მათი გაჩერება გამოიწვია. დაიწყო სპეციალისტების გადინება და მატერილურ-ტექნიკური ბაზის გაჩანაგება.
ამდენად ფოთელებისთვის ნამდვილად სასიხარულოა ის ფაქტი, რომ ენთუზიასტთა მონდომებით ფოთში დაიწყო მცირე მცურავი საშუალებების რემონტი და მშენებლობა, ასევე მცირე ზომის მიწისმწოვების წარმოება.
აღნიშნულის განოხრციელება საზღვაო სააგენტო „სოფმარის“ კუთვნილ ტერმინალზე გახდა შესაძლებელი. როგორც მისი დირექტორი ვახტანგ ალანია აცხადებს მიუხედვად იმისა რომ ფირმის ძირითადი საქმიანობა სატვირთო გადაზიდვები და გემების აგენტირებაა, მცურავი საშუალებების მშენებლობისა და რემონტის საქმეში აქტიურად ჩაერთნენ:
მთავარი ინჟინერის ვახტანგ ქავთრაძის განცხადებით საამქრო თავდაპირველად მხოლოდ ავტომისაბმელებს აწარმოებდა,მაგრამ გამომდინარე იქიდან, რომ აქ მრავალწლიანი გამოცდილების მქონე ,გემთმშენებელი ქარხნის ყოფილმა თანამშრომლებმა მოიყარეს თავი, გაჩნდა იდეა ეწარმოებინათ და გაერემონტებინათ კატარღები , კატერები და მიწისმწოვები,აღსანიშნავია რომ ისეთი პროფესიის მაღალკვალიფიციური სპეციალისტები როგორიდაა ხარატი და მღარავი არა მარტო ფოთში არამედ დასავლეთ საქართველოშიც თითზე ჩამოსათვლელები დარჩნენ, „სოფმარის“ საამქროში კი გამოცდილი სპეციალისტების გვერდით პროფესიას ახალგაზრდებიც ეუფლებიან
ინტერვიუ ხარატთან და მღარავთან
„სოფმარი“ – პირველი კერძო, დამოუკიდებელი საზღვაო სააგენტოა, რომელმაც საერთაშორისო სატვირთო გადაზიდვების და ექსპედირების სფეროში დაიმკვიდრა ადგილი